راهنمای سفر به کشور قطر: جاذبه های دیدنی و گردشگری

قطر یکی از کشورهای پر جاذبه و مورد علاقه توریست های جهان است. با خصوصیات فیزیکی متنوعی که دارد، این کشور نشان

توسط مدیر سایت در 3 آذر 1402

قطر یکی از کشورهای پر جاذبه و مورد علاقه توریست های جهان است. با خصوصیات فیزیکی متنوعی که دارد، این کشور نشان دهنده تاریخ و فرهنگ قومی محلی آن است. شهرها و روستاهای زیبا، خیابان های پر جنب و جوش، بازارهای با شخصیت، اماکن مذهبی و تفریحی، همه از جاذبه های دیدنی کشور قطر هستند.

میزبانی از دو قلعه قدیمی در دوبی، قدیمی ترین بیت المال در کتارا، عابران پیاده ی واحدهای شگفت انگیز در پارک های دبی، یا موزه های باور نکردنی در شهرهای دیگر، بازدید کنندگان همیشه به خاطر دیدن مناظر زیبا و هیجان انگیز در حال سفر به این کشور باقی خواهند ماند.

همچنین در قطر تماشای بازی های سنتی سوارکاری در نجد دینار، ورزش بانوان در نادر آلی پور، بازدید از آبشار شوگا شهرک کبیر، یا بازدید از کتبه معروف قطر، که به عنوان "شبه جزیره لؤلؤ" نامیده می شود، از دیگر محل هایی هستند که توجه همه بازدیدکنندگان را به خود جلب می کنند.

کشور قطر نزدیک به امارات متحده عربی و عربستان سعودی است و دو بار شهربانی جهانی را نیز برگزار کرده است. بنا به گفته مسئولان کشور، برگزاری المپیک یا دیگر رویداد های بزرگ ورزشی در آینده، ممکن است در مقدور این کشور باشد. به عنوان یک کشور پیشرفته با فرهنگ محلی غنی و تاریخ عریق، قطر می تواند بهترین جاذبه هایی را برای بازدیدکنندگان و گردشگران جهانی داشته باشد.



نقشه‌برداری از جاذبه‌های دیدنی و گردشگری کشور قطر

قطر یکی از کشورهای خاورمیانه است که باستانی‌ترین تمدن‌های جهان را در دل خود جای داده است. این کشور با وجود اندکی جغرافیایی، دارای جاذبه‌های تاریخی، فرهنگی و گردشگری منحصر به فردی است که شهرک‌های مدرن و با امکانات بالا در کنار آن‌ها قرار گرفته است.

برای بازدید از این شهرک‌های مدرن، دوهاما و اوری آرت، مسلمان ها و گردشگران جهانی به اینجا می آیدند. شهر مدرن دوهاما با ساختمان‌های پرطرفدار و تجاری، و همچنین پارک‌های بسیار زیبا و مناظر طبیعی مذهبی مانند مسجدی که با طراحی خاصی صورت گرفته است، جذابیت بسیاری دارد. اوری آرت نیز با استفاده از نورپردازی‌های زیبا، اثرات منحصر به فردی روی بناهای معماری عظیم که در اینجا وجود دارد، دارای جذابیت بسیاری است.

دیگر جاذبه‌های گردشگری قطر، میدان حمد الخلیفه، فورت زنجیر، موزه اسلامی و شهر قدیمی الوکره می باشد. میدان حمد الخلیفه، بزرگترین میدان در دنیا با مساحت ۲۵ هکتار است که به صورت بلندگو در دو نیمه تقسیم می شود و در آن برجای موزه قطر، امام‌زاده قاسم، تومبول امبرینو و ساحل الواحه وجود دارد. فورت زنجیرو از زیر سطح دریا ساخته شده است و مجموعه‌ای از تونل‌ها و اتاق‌های مخزن آب را در بر دارد. موزه اسلامی نیز با مجموعه فوق العاده ای از آثار اسلامی و همچنین دارای باغ‌های زیبا محصول پنجاه سال تلاش است.

شهر قدیمی الوکره یکی از قدیمی‌ترین شهرهای قطر است که تقریبا ۳۰۰۰ سال قبل از میلاد تاسیس شده است. این شهر دارای بناهای تاریخی مثل قصر، باغ‌های غنچه و سبزی، کوره‌های آجری و قیعان رملی بدون تعداد است. با این نکته به دیدار قطر بروید که این کشور با جاذبه‌های جذابی در انتظار شماست و نقشه برداری از آن به شما کمک خواهد کرد تا بتوانید از بهترین جاذبه‌های آن با خیال راحت دیدن نمایید.



بررسی جاذبه‌های تفریحی و اجتماعی کشور قطر

قطر یکی از کشورهایی است که با وجود محدودیت هایی که بر روی جامعه آن تحمیل شده، همچنان در بین گردشگران بسیار محبوب و مورد توجه است. این کشور در خلیج فارس واقع شده و دارای جاذبه های تفریحی فراوانی است که گردشگران زیادی را به خود جذب می کنند.

جزیره فینک بینی، یکی از معروف ترین جاذبه های گردشگری در قطر است که به عنوان جواهری از دریای عرب در نظر گرفته می شود. این جزیره دارای ساحل سفید و آبی رنگ و صفایی از آب های دریا می باشد که برای شنا و غطس بسیار مناسب است. همچنین در جزیره فینک بینی می توانید از خدمات خوب و راحتی هتل ها و رستوران های لوکسی که وجود دارد، بهره ببرید.

دلتای واحه هم یکی دیگر از جاذبه های تفریحی و اجتماعی قطر می باشد. این منطقه به واسطه چشم انداز فوق العاده خود برای گردشگران بسیار مورد توجه است. دلتای واحه با پارک های طبیعی خود و مسافر خانه های سنتی به عنوان یکی از مقاصد دیدنی در قطر شناخته می شود.

همچنین مول های بزرگ در قطر همچون مول الدوحا، مول النخیل، مول الغریر و مول العرب یکی از مکان های مورد علاقه خرید و تفریح گردشگران هستند که متعلق به طبقه بالایی از جامعه قطر است. همچنین شهر قدیمی الروضة، با معماری قدیمی و خانه های سنتی خود به عنوان یکی از جاذبه هایی شهری پرطرفدار در قطر شناخته می شود.

در نهایت، لاین پرل، یک شهر باز خورده در شمال دوحه، می تواند همه چیز را برای یک گردشگر نوین در قطر فراهم کند. بسیاری از مردم فقیر در این شهر مشغول به کار هستند و ماهیگیری، شنا و تفریح در کنار دریا با استفاده از کوچک ترین قایق های جزیره بینی، مانند عاقلان خالی از لطف نیست. کلیساهای قدیمی، خانه هایی سنتی و بازارهای خوب در این منطقه به گردشگران نوین فرصتی عالی برای رهایی از ازدحام شهری و تجربه کردن زندگی منحصر به فرد قطر برایشان فراهم می کنند.



تجربه غذایی در کشور قطر

تجربه غذایی در کشور قطر یکی از جالب‌ترین و پرطرفدارترین تجربه‌ها برای گردشگران و مسافران است. این کشور با فرهنگ غذایی خود، به عنوان یک مبدأ قابل‌توجه برای مهاجران دنبال کشوری متنوع و خوش طعم است.

غذای قطری از تنوع و سبک‌های متفاوتی برخوردار است که بیشتر در آشپزی خاورمیانه و عرب از آن الهام گرفته شده است. برای مثال، غذای سنتی کشور قطر شامل تنگ نرگس، کباب، مرغ کبابی و کوزه گردی است.

آشپزخانه قطری برای تهیه غذا از مواد غذایی محلی استفاده می‌کند که عبارتند از برنج، خیار، سبزیجات مختلف، گوشت و ماهی، وجود انواع تنقلات و شیرینی‌های سنتی مانند قطریس و بره‌بس.

علاوه بر این، دسرهای خوشمزه و پرآب و نمک نیز در کشور قطر تهیه می‌شود. برخی از مشهورترین دسرهای قطر عبارتند از هلو محلی، پیش‌زمینه قهوه ای و ژله.

از جمله رستوران‌های معروف در کشور قطر می‌توان به استراحتگاه‌های کابین‌های تخت خواب و رستوران‌های غذاهای دریایی نام برد. آن‌ها تجربه‌ای منحصربه‌فرد برای لذت‌بردن از جنبه‌های فرهنگی و غذایی کشور قطر برای گردشگران و مسافران فراهم می‌کنند.



بازدید از مراکز خرید و بازارهای محلی در کشور قطر

قطر یکی از کشورهای پرجمعیت در شبه جزیره عربستان است که درازای حدود ۱۱۴۰ کیلومتر را به خاک سرخ این منطقه پوشانده است. این کشور در سال‌های اخیر به عنوان یکی از قطب‌های توریستی جهان شناخته شده است و هر ساله گردشگران بسیاری به این شهر کوچک و بیشتر به دلیل فضای پرتحرک و فرهنگ غنی خلیجی سفر می‌کنند.

اما گردشگرانی که به قطر سفر می‌کنند، خودشان را محدود به دیدن شهرها و جاذبه‌های توریستی نمی‌کنند. این افراد همچنین علاقه‌ای به بازدید و خرید از مراکز خرید و بازارهای محلی این کشور دارند. دیدن این مراکز برای روزهای بارانی و یا صبحانه‌هایی دوست‌داشتنی در محیط خارج از هتل هم علاقه‌مند کننده‌های بسیاری دارد.

مراکز خریدی که در قطر قرار دارند، از جمله بزرگترین و جذاب‌ترین مراکز خرید در جهان به شمار می‌روند. این مراکز مجموعه‌ای از فروشگاه‌های بزرگ، خوراکی‌فروشی‌ها، رستوران‌ها، سینماها و امکاناتی برای تفریح و بازی در داخل خود دارند. از مراکز خرید بزرگ در قطر می‌توان به Villaggio Mall، City Center و Lagoona Mall اشاره کرد.

اما بازارهای محلی نیز جای خود را در پویش گردشگران برای خرید هدایایی از قطر دارند. در این بازارها، محصولات محلی در دسترس قرار می‌گیرند و شما می‌توانید با خرید کردن آن‌ها به فرهنگ و سنت این کشور نزدیک‌تر شوید. بازارهایی مانند Souq Waqif، Al Wakra Market و Al Khor Fish Market تنها بخشی از بازارهای محلی در قطر هستند که شاید بهتر است در سفر خود از دیدن آن‌ها بازدید کنید.

در نهایت، بازدید از مراکز خرید و بازارهای محلی در کشور قطر تنها شاید یک جزء کوچک از سفر شما به این کشور باشد، اما با نزدیک شدن به کالای محلی و فرهنگ این شهر، تجربه‌ی گردشگری شما بسیار تکمیل‌تر خواهد شد.



درک فرهنگ و اداب و رسوم کشور قطر

درک فرهنگ، اداب و رسوم کشور قطر نیازمند شناخت دقیقی از جامعه این کشور است. قطر یک کشور بسیار ثروتمند با فرهنگ و تمدن قدیمی است. در این کشور، احترام و توجه به رسوم و آداب بسیار مهم است. این مسئله می‌تواند برای یک خارجی در این کشور مشکل‌ساز باشد.

یکی از ویژگی‌های فرهنگ قطر، تمرکز بر خانواده و ارزش ویژه‌ای که به آن می‌دهند است. در خانواده‌های قطری، افراد بسیار مهربان و پذیرفتنی هستند و به جای توهین و نزاع، دوستی و محبت میان اعضای خانواده ترویج می‌یابد.

در این کشور شخصیت‌های عالی رتبه و رسمی، افراد ثروتمند و با اهمیت بسیار احترام‌زاده هستند. در طبقات مختلف قطر، از افراد بالارتبه خواسته می‌شود که با پوشیدن لباس‌های مناسب و همچنین از پایین به بالا حرکت کنند.

در فرهنگ قطر، مسایلی مثل پوشش، آداب تابلوسازی، زندگی شبانه و همچنین بسته بودن پوست توسط خانم‌ها با رعایت استانداردهای اسلامی مورد توجه قرار می‌گیرد. افراد قطری همچنین به کارهای دستی و هنرهای سنتی خود بسیار افتخار می‌کنند و این هنرها نیز نشان‌دهنده فرهنگ آنان هستند.

از جمله عادت‌های قطری، آشپزی و خوردن ساعت مشخصی برای غذا است. این کشور از پروتکل‌های بسیاری پیروی می‌کند و برای شرکت در رویدادها و جشن‌ها پوشش‌های مناسبی در نظر گرفته می‌شود. همچنین، در کلیساها و مسجدها نیازمند متعهد بودن به دین اسلام هستید و هرگونه رفتار مخالف با آن افراد ممکن است با مجازات مواجه شوند.

نتیجه گیری، درک فرهنگ، اداب و رسوم کشور قطر یک مسئله بسیار پیچیده است که نیازمند شناخت دقیق از جامعه محلی است. با احترام به رسوم شخصی، موضوعات دینی، خانوادگی و رسمی، مسافرین و توریست‌ها می‌توانند تجربه بی‌نظیری از فرهنگ این کشور به دست آورند.


تور قطر
تور دوحه قطر

منبع
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن